Právne oddelenie
Personálne obsadenie a kontakty:
E-mail: pravne@mckvp.sk
Vedúca oddelenia:
JUDr. Magdaléna Balážová
Tel. 055 / 789 06 17
E-mail: magdalena.balazova@mckvp.sk
Odborní referenti:
Miestna rada, Miestne zastupiteľstvo
-
Zabezpečovanie rokovaní miestneho zastupiteľstva a miestnej rady po stránke organizačnej a právnej.
-
Sledovanie trvalých úloh MR a MZ, zabezpečovanie ich zaraďovania do programu v určených termínoch.
-
Spracovávanie VZN a ďalších vnútorných noriem do formy schválenej miestnym zastupiteľstvom MČ.
-
Tvorba všeobecne záväzných právnych predpisov na úrovni samosprávy MČ ( VZN, Poriadky, Zásady, Pokyny a pod.). Po schválení miestnym zastupiteľstvom zabezpečí oboznámenie zamestnancov s týmito predpismi, zverejnenie predpisov a vedenie ich evidencie.
Voľby a referendum
-
Zodpovedá za organizačno-technické zabezpečenie prípravy a priebehu všetkých druhov volieb a referenda na území MČ.
Miestny úrad
-
Pripravuje v spolupráci s príslušnými oddeleniami návrh zmlúv a zodpovedá po právnej stránke za všetky typy zmlúv vypracovaných MÚ MČ.
-
Práca v škodovej komisii MÚ MČ.
-
Vypracovanie stanoviska MČ k udeľovaniu štátneho občianstva SR.
-
Vedenie centrálnej evidencie zmlúv v písomnej a elektronickej forme.
-
Pravidelné aktualizovanie platnosti daných zmlúv.
Pracovná zdravotná služba
-
Zabezpečovanie agendy v súvislosti so zákonom č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia.
Dane, poplatky
-
Zabezpečovanie vymáhania pohľadávok mestskej časti a vedenie ich evidencie.
-
Forma - exekučné konanie, prihlásenie pohľadávky do konkurzného konania, návrh na vydanie platobného rozkazu.
Personalistika
-
Vybavovanie žiadostí o prijatie do pracovného pomeru.
-
Vedenie personálnej a pracovno-právnej agendy súvisiacej s prijímaním, zmenami a skončením pracovného pomeru, vedenie osobných spisov zamestnancov
-
Vypracovanie pracovnej zmluvy a dohody o hmotnej zodpovednosti na základe požiadavky priameho nadriadeného a písomných podkladov od novoprijatého zamestnanca.
-
Výpočet odbornej praxe u novoprijatých zamestnancov z potvrdení od predchádzajúcich zamestnávateľov a ich následné zaradenie do platového stupňa.
-
Vypracovanie dohôd o pracovnej činnosti, dohôd o vykonaní práce a dohôd o brigádnickej práci študentov na základe písomnej požiadavky z oddelenia, alebo referátu miestneho úradu
-
Vedenie evidencie uzatvorených dohôd vykonaných mimo pracovného pomeru.
-
Vedenie evidencie pracovného času zamestnancov, ktorí vykonávajú prácu na základe dohody o brigádnickej práci študentov a dohody o pracovnej činnosti.
-
Vedenie zoznamov zamestnancov (index zamestnanca).
-
Plnenie oznamovacej povinnosti zamestnávateľa v zmysle zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení v znení neskorších predpisov.
-
Sociálna poisťovňa - registračné listy fyzických osôb (RLFO) - prihlasovanie, zmeny a odhlasovanie zamestnancov MČ, poslancov MZ, MR, členov - neposlancov komisií MZ a zamestnancov vykonávajúcich práce na základe dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru.
-
Zdravotná poisťovňa – oznámenia o zmene platiteľa - prihlasovanie, zmeny a odhlasovanie zamestnancov MČ, poslancov MZ, členov - neposlancov komisií MZ a zamestnancov vykonávajúcich práce na základe dohôd mimo pracovného pomeru.
Stravovanie, právne normy :
-
Zabezpečovanie stravovania zamestnancov mestskej časti :
- výpočet nároku zamestnanca mestskej časti v aktuálnom mesiaci na stravné lístky,
- vypracovanie objednávky a výber stravných lístkov,
- výdaj stravných lístkov jednotlivým zamestnancom podľa vypočítaného nároku,
- vypracovanie interného dokladu pre mzdovú učtáreň na odpočet príspevku
zamestnanca.
Verejné obstarávanie
-
Realizuje verejné obstarávanie tovarov, služieb a stavebných prác v rámci miestneho úradu.
-
Realizuje verejné obstarávanie prostredníctvom elektronickej platformy.
-
Pripravuje plán verejného obstarávania.
-
Zabezpečuje aktualizáciu smernice pre verejné obstarávanie v súlade s platnou právnou úpravou, metodicky usmerňuje zamestnancov mestskej časti v oblasti verejného obstarávania.
-
Plní povinnosti verejného obstarávateľa vo vzťahu k Úradu pre verejné obstarávanie vyplývajúce zo zákona, ako i ďalšie úlohy vyplývajúce z príslušnej legislatívy.
Ochrana osobných údajov
-
Implementovanie zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (GDPR ) do praxe na podmienky mestskej časti.
-
Spolupráca s organizáciami zazmluvnenými mestskou časťou v oblasti GDPR.
-
Príprava a realizácia školení zamestnancov MČ v oblasti GDPR, BOZP a CO, komunikácia s poverenou osobou z externej spoločnosti, ktorá zabezpečuje jednotlivé činnosti v uvedenej oblasti.
-
Komunikácia s Úradom na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
-
Zabezpečenie odbornej agendy spojenej so sprístupňovaním informácií.
-
Vedie a zodpovedá za evidenciu pracovných úrazov zamestnancov MČ.