Ekonomické oddelenie
Personálne obsadenie a kontakty:
E-mail: ekonom@mckvp.sk
Vedúca oddelenia:
Ing. Viera Háberová
Tel. 055 / 789 06 23
E-mail: viera.haberova@mckvp.sk
Odborní referenti:
Rozpočtová oblasť
-
Komplexné zabezpečenie prác na úseku rozpočtovania a financovania.
-
Zostavovanie návrhu rozpočtu príjmov a výdavkov v spolupráci s ostatnými oddeleniami a zostavovanie programového rozpočtu.
-
Zostavovanie návrhov na zmeny rozpočtu, ich predkladanie na schválenie miestnemu zastupiteľstvu, ako aj zmeny rozpočtu rozpočtovým opatrením, ktoré schvaľuje starosta MČ.
-
Spracovanie programového rozpočtu vrátane podprogramov a prvkov.
-
Sledovanie čerpania rozpočtu na pravidelnej mesačnej báze, štvrťročnej báze.
-
Zapracovávanie schválených zmien do rozpočtu a ich zasielanie do RISSAM v stanovených termínoch.
-
Zodpovednosť za čerpanie finančných prostriedkov z rozpočtových položiek MČ.
-
Zodpovednosť za tvorbu a čerpanie rezervného a sociálneho fondu.
-
Predkladanie údajov o plnení rozpočtu miestnemu zastupiteľstvu.
-
Zostavenie záverečného účtu samosprávy, monitorovacej a hodnotiacej správy.
-
Spracovanie údajov o MČ a výsledkoch hospodárenia do Výročnej správy MČ.
Hospodárska oblasť
-
Usmerňovanie hospodárenia MČ a jej zriadených organizácií a subjektov.
-
Usmerňovanie ekonomickej a finančnej stratégie zriadených organizácií a subjektov.
-
Dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
-
Prehodnocovanie všetkých investičných a neinvestičných akcií z ekonomického pohľadu.
-
Vykonávanie finančných operácií v súlade so schválenými vnútornými predpismi, dohliadanie na dodržiavanie finančnej disciplíny.
-
Vykonávanie základnej finančnej kontroly v zmysle platných právnych predpisov.
-
Ročné vyhodnocovanie inventarizácie majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov.
-
Zabezpečovanie vyhodnotenia fyzickej inventúry a účtovného vysporiadania zistených mánk a prebytkov.
-
Spolupráca s finančnou komisiou.
-
Spolupráca so škodovou komisiou.
Pokladňa
-
Vedenie pokladničnej knihy a príslušnej dokumentácie.
-
Výber, vyplácanie a odvod finančných hotovostí spojených s vyúčtovaním a odmeňovaním zamestnancov MČ, starostu a poslancov MZ.
-
Vyhotovovanie interných dokladov (pri vyplácaní jednorazových dávok, pri vyplácaní stravného – pohľadávka voči mestu Košice)
-
Zodpovednosť za formálnu stránku predkladaných účtovných dokladov.
Ekonomická agenda
-
Priebežné sledovanie zmien v ekonomickej oblasti týkajúcej sa hospodárenia s majetkom.
-
Evidencia platieb za nájom, pravidelné mesačné predpisovanie nájmu vrátane služieb za prenajaté nebytové priestory.
-
Rozúčtovanie platieb za teplo, teplú a studenú vodu a ostatné služby spojené s užívaním, aktualizácia úhrad za nájom a následná evidencia v mesačnom prehľade nájomného v softvéri pre rozúčtovanie zálohových platieb, ako aj v podkladoch pre prípravu penalizačných faktúr za prenajaté priestory.
-
Vystavenie a evidencia odberateľských faktúr.
-
Evidencia nedoplatkov za nájomné vrátane energií.
-
Odpisovanie dlhodobého majetku.
-
Vedenie mesačnej účtovnej evidencie príjmov a výdavkov, výnosov a nákladov bankových operácií hlavnej činnosti, pohľadávok a záväzkov, majetku a zásob.
-
Vedenie mesačnej účtovnej evidencie pokladničných operácií a fondov.
-
Overenie a zodpovednosť za formálnu správnosť účtovných dokladov.
-
Vyhotovenie mesačných účtovných zostáv a ročných účtovných výkazov, ich kontrolovanie, zabezpečenie odstraňovania nedostatkov zistených kontrolou, sťahovanie výpisov jednotlivých účtov z bánk MČ.
-
Vyhotovenie štvrťročných výkazov a ich predkladanie daňovému úradu.
-
Zostavovanie komplexnej ročnej účtovnej závierky, konsolidovanej závierky a spracovanie podkladov pre zostavenie súhrnnej konsolidovanej závierky verejnej správy.
-
Konzultácie s daňovou metodičkou, audítorkou a konzultantkou firmy Datalan v prípade novovzniknutých problémov.
-
Sumarizácia podkladov pre účely vnútornej kontroly.
-
Ostatné podklady, prehľady a výkazy na požiadanie nadriadeného.
Mzdová agenda
-
Príprava a kontrola správnosti podkladov k spracovaniu miezd, zaradenie nových zamestnancov do mzdovej agendy so všetkými údajmi potrebnými k spracovaniu, evidencia prekážok v práci, dochádzky zamestnancov, výpočet nemocenských dávok, typovanie osobných účtov zamestnancov, nových dekrétov o plate.
-
Spracovanie mzdovej agendy a vyhotovenie mesačných výplatných listín.
-
Vyhotovovanie potvrdení o príjme zamestnancov.
-
Kontrola odvodov poistného, preddavkovej dane a vyplateného daňového bonusu.
-
Zabezpečovanie odvodov dane z príjmov zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov a zrážok z príjmov.
-
Prehľad daňových odvodov na DÚ.
-
Zabezpečovanie odvodov zdravotného, nemocenského, dôchodkového poistenia a príspevkov na poistenie v nezamestnanosti.
-
Výpočet náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti.
-
Výpočet exekučných zrážok a konzultácia s exekútormi.
-
Vyhotovenie a ročné uzatvorenie mzdových listov.
-
Zabezpečovanie ročného zúčtovania dane z príjmov zamestnancov.
-
Vyhotovovanie a elektronické zasielanie mesačných výkazov do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní.
-
Vyhotovovanie zoznamu zamestnancov poistených v zdravotných poisťovniach.
-
Vedenie evidencie ELDP, vykonávanie agendy s tým súvisiacej a odosielanie ELDP do Sociálnej poisťovne.
-
Vyhotovovanie podkladov pre refundáciu miezd pracovníkov pridelených na aktivačnú činnosť.
-
Konzultácie s poisťovňami a bankami.
Styk s bankou
-
Zabezpečenie úhrad faktúr a platobných poukazov.
-
Zabezpečenie dodržiavania finančnej disciplíny bankových operácií.
-
Zabezpečenie refundácie úhrad z fondov.
-
Tlač výpisov a ich sťahovanie vo forme ABO výpisov do účtovníctva.
Evidencia faktúr
-
Vedenie evidencie dodávateľských faktúr, evidencia platobných poukazov.
-
Predkladanie zaevidovaných faktúr MČ k odsúhlaseniu prípustnosti a vecnej správnosti príslušným oddeleniam.
-
Kontrola stavu účtu záväzkov pri mesačnej uzávierke.
-
Ročné sledovanie neuhradených faktúr.
-
Sledovanie dátumov splatnosti v nadväznosti na stavy účtov v bankách MČ.