Dizajn manual
Čo je to dizajn manuál?
Dizajn manuál je spôsob akým docielime identitu našej obce, teda spôsob akým budeme našu obec prezentovať pred ostatnými. Cieľom je odlíšiť sa od iných a svojim prezentovaním zanechať odkaz v ľuďoch, ak to však chceme dosiahnuť musíme byt kreatívni a zároveň výstižní. Toto všetko nám zabezpečí dizajn manuál, zabezpečuje vizuálnu prezentáciu obce s občanmi ako aj s interným zamestnancom. Spôsoby tvorby dizajn manuálov sa v niektorých veciach odlišujú a ich obsah je závislý od formy použitia dizajn manuálu. Väčšina dizajn manuálov však používa tú istú štruktúru. Pre účely obce, ktorá nie je podnikateľským subjektom a nepotrebuje svoje služby predávať úplne postačuje základný dizajnmanuál, ktorý zadefinuje jednotnú prezentáciu komunikácie, výsledkov, dokumentov atď.
Cieľom dizajmanuálu nie je nahradiť oficiálne symboly obce – erb, vlajku. Tie sa naďalej budú používať v oficiálnej úradnej komunikácii v zmysle platného VZN č. 24/2015 o symboloch Mestskej časti Košice - Sídlisko KVP.
Prečo dizajn manuál?
- Obsahuje pravidlá korporátnej identity (corporate identity), v posledných desaťročiach túto firemnú kultúru preberajú (prebrali) aj mnohé samosprávy po celom svete, ktoré k svojim oficiálnym symbolom pridávajú aj dizajnmanuál s logom, ktoré nepôsobí na koncového adresáta – občana tak rigidne a dokáže sa s ním ľahšie stotožniť
- Sú v ňom definované štandardy ako má vyzerať logo, písma, farby, slogan a rôzne grafické motívy a vzory. Súčasťou je aj grafika firemných tlačovín.
- kompletné podklady k propagácii obce ako miesta pre život občanov
- Dizajn manuál slúži aj pre grafikov, tlačiarov. Či už pri tlači vizitiek bannerov alebo potlače reklamných predmetov.
- Dizajn manuál by mal byť originálny, pútavý ale zároveň by mal rešpektovať charakter obce, jej symboly a historický odkaz.
- Odstránenie chýb pri tlačovinách.
Rôznorodá komunikácia, ktorá nemá spoločné prvky pôsobí chaoticky a jej odkaz sa vymyká účinku. Aj na tieto účely sa vytvára dizajn manuál.
Čo všetko by mal dizajn manuál obsahovať
- Logotyp a písmo
- symbolika - vyjadruje aké posolstvo má zanechať logo teda jeho filozofia
- rôzne varianty log – napr. logotyp A, B C
- farebnosť Logotypov A, B, C
- prípustné farebné podklady, ktoré môžu ísť pod logotypy
- ochranná zóna - priestor, do ktorého by nemal zasahovať žiaden grafický prvok.
- minimálna veľkosť loga
- správne používanie logotypov - nesprávne veľkosti a iné deformácie log prečiarknuté
- rezy písma - fonty použité v logotype alebo pre tlačoviny.
- kompozícia slogan a logotyp
- komunikačné tlačoviny
- návrhy vizitiek, hlavičkových papierov, obálok
- elektronické aplikácie
- emailing- vizuál toho ako majú vyzerať odoslané emaily klientom/občanom
- vizuál prezentácií
- vizuál aplikácií alebo webová stránka
PROPAGAČNÉ PREDMETY
- vizuál o potlači na reklamné predmety... vlajky trička, perá, odevy
- Iné - tabule, autá , billboardy ..
Dizajn manual Mestskej časti Košice
Sídlisko KVP